Μία γρήγορη ματιά στις εφημερίδες και τα κανάλια να ρίξει κάποιος θα καταλάβει ότι τα Ελληνικά Media βρίσκονται ακόμα στην… παλαιολιθική εποχή. Όσο και αν είναι αφοριστικό ο όρος αντιπροσωπεύει την κατάσταση που επικρατεί, αλλά και τις χαμηλές πωλήσεις.
Ας ξεκινήσουμε από τις εφημερίδες. Πάνω από δέκα οι αθλητικές στην Ελλάδα, παγκόσμιο ρεκόρ έχουν σημειώσει, και όμως καμία δεν κατάφερε να παρουσιάσει ένα σοβαρό ένθετο όχι τόσο σε επίπεδο ενός περιοδικού, αλλά ενός καθημερινού πολυσέλιδου ενθέτου 24 ή ακόμα και 36 σελίδων με θέματα που θα κέντριζαν το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Το Goal και η ΕΞΕΔΡΑ παρουσίασαν δύο ένθετα περιοδικά που όμως έγιναν στα… γρήγορα και χωρίς προσοχή. Και τα δύο δεν έχουν να δείξουν κάτι ξεχωριστό, αν και η ΕΞΕΔΡΑ προσπάθησε λίγο περισσότερο. Το Goal βασίστηκε σε αντιγραφές. Αναφέρει για παράδειγμα ότι τα Ελληνικά μετάλλια είναι 109 που είναι και σωστό στη σελίδα 16 και 24 όμως λίγο πιο κάτω στην 101 αντέγραψαν έναν πίνακα από κάποιο πρακτορείο ή site που παρουσιάζει τη χώρα μας με 104 μετάλλια. Σκεφτείτε ότι αν τέτοια λάθη αφορούν τη χώρα μας πόσα θα υπάρχουν για τις άλλες που ελάχιστοι Έλληνες διαθέτουν στοιχεία. Και βέβαια κάποιος θα κληθεί να πληρώσει 2 ευρώ για το ένθετο του Goal.
Ας περάσουμε τώρα στους διαπιστευμένους. Πολύ λίγες εφημερίδες πλήρωσαν για να στείλουν δημοσιογράφους τους στο Πεκίνο. Μία ή το πολύ δύο διαπιστεύσεις ζήτησαν από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και τις πήραν. Όμως ξεφυλλίζοντας τις εφημερίδες παρουσιάζονται περισσότεροι.
Πως συμβαίνει αυτό;
Πολύ απλά η ΕΡΤ πληρώνει ή καλύτερα όλοι εμείς…
Το μυστικό είναι ότι έχουν δύο ή και τρεις δουλειές, στέλνουν ένα άρθρο και κάποια θέματα στις εφημερίδες τους και τους παρουσιάζουν… απεσταλμένους. Απάτη πρώτου μεγέθους αφού πίσω από τους… απεσταλμένους υπάρχουν δεκάδες συνεργάτες οι περισσότεροι άμισθοι ή με ελάχιστα χρήματα που… τραβούν κουπί.
Όσο για την ΕΡΤ, όπως πάντα όλοι οι… καλοί χωράνε. Τα ίδια κουρασμένα… παλικάρια εδώ και χρόνια. Τα ίδια πράγματα που έκαναν πριν από περίπου 20 χρόνια κάνουν και τώρα με τη διαφορά ότι τότε ήταν λιγότεροι οι απεσταλμένοι.
Οι Εγγλέζοι λένε «you can't teach an old dog, new tricks» και έχουν απόλυτο δίκιο. Καμία πρωτότυπη ιδέα, ούτε καν αντιγραφή από κάποιο άλλο τηλεοπτικό δίκτυο δεν κάνουν οι άνθρωποι. Στημένοι σε ένα στούντιο να… συζητάνε αδιάφορα με τους περισσότερους καλεσμένους – υποχρεώσεις, και κάποιος στη μικτή ζώνη να κάνουν τις ίδιες και τις ίδιες κουτές ερωτήσεις.
Για όλα τα παραπάνω οι εφημερίδες θα εξακολουθούν να πουλούν όλο και λιγότερα φύλλα, χωρίς να καταφέρουν να κερδίσουν τον αναγνώστη.
Άλλωστε για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται συνέπεια και συνέχεια και προπαντός όχι αραπακολατζίδικη λογική…