Σάββατο, 8 Ιανουαρίου 2011

Πύργος σύμβολο στο Λονδίνο θα κάνει απόσβεση σε δύο χρόνια

Πριν από περίπου δέκα χρόνια όταν η Αθήνα ήταν στο σημείο «μηδέν» στην προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 τέθηκε το θέμα της εικόνας που θα πρέπει να έχουν Οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Εικόνα που θα μείνει… ανεξίτηλη με το πέρασμα των ετών.
Τότε λοιπόν αποφασίστηκε να δοθεί στον ισπανό αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα η άδεια να φτιάξει την εικόνα του Ολυμπιακού Σταδίου. Την εικόνα που βλέπουμε σήμερα με το γυάλινο στέγαστρο.
Πραγματικά είναι κάτι πολύ όμορφο, όμως ήταν ακριβό και το σημαντικότερο στο πέρασμα των ετών δεν έφερε πίσω ούτε ένα ευρώ από τα εκατομμύρια που δαπανήσαμε.
Η ελληνική σπάταλη τακτική θριάμβευσε σε βάρος της λογικής και της ανταποδοτικότητας. Αντίθετα στη Βρετανία που ετοιμάζονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2012 δεν έφτιαξαν κάποιο Ολυμπιακό στάδιο περίτεχνο. Για την ακρίβεια είναι ένα κοινό σχέδιο που θα εξυπηρετήσει τους αγώνες. Τη διαφορά την κάνει ένας ατσάλινος πύργος ύψους 115 μέτρων που θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να βλέπουν από… ψηλά το Ολυμπιακό Πάρκο με όλες τις εγκαταστάσεις και αν δεν έχει ομίχλη και μέρος του ανατολικού Λονδίνου.
Ο περιστροφικός πύργος θα είναι δίπλα στο Ολυμπιακό στάδιο θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς τους Λονδίνου, θα κοστίζει 22,3 εκατ. λίρες και υπολογίζεται ότι τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους θα τον έχουν επισκεφθεί 1.000.000 τουρίστες. Τα έσοδα θα είναι περίπου 10 εκατ. λίρες ανά έτος θα απασχολούνται 50 εργαζόμενοι και αυτές τις ημέρες μέχρι το τέλος του έτους έχει προκηρυχτεί η διαδικασία για τον ανάδοχο μετά τους Ολυμπιακούς.
Αντιλαμβάνεστε ότι σε λιγότερο από τρία χρόνια θα έχει κάνει απόσβεση του κόστους, αν και το κράτος θα δαπανήσει μόλις 3,1 εκατ. λίρες για την κατασκευή και από εκεί και πέρα θα φέρνει μόνο κέρδος. Οι Βρετανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα έργο για να δώσουν «ταυτότητα» στους Ολυμπιακούς από τον γλύπτη Ανίς Καπούρ που μέσα σε τέσσερα χρόνια, το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την επόμενη Ολυμπιακή διοργάνωση θα έχει βγάλει το κόστος κατασκευής κατά περίπου δύο φορές.
Εμείς στην Ελλάδα για να γυρίζουμε στα δικά μας, ακόμα κλαίμε για να εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπανήσαμε για άχρηστες εγκαταστάσεις που παραμένουν κλειστές και δεν προσφέρουν τίποτε στην Ελληνική οικονομία.
Αυτό είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην Ελλάδα και κανείς ποτέ δεν έχει ασχοληθεί, ούτε έχει ζητήσει ευθύνες από τους αρμόδιους.